fbpx

Koučings & programma Jauniešu izaugsmei

Jaunieši ir pieraduši, ka skolotāji, vecāki, draugi un interneta vide viņiem saka, ko darīt vai nedarīt. Uz kādiem sapņiem drīkst tiekties un kādi neesot labi. Ka jāklausa visi citi, tikai ne pašam sevi. Tas var radīt apjukumu, nepatiesas vēlmes un demotivāciju censties jaunietim veidot “pašam savu dzīvi”.

12 nodarbību laikā tiks izveidota savu mērķu karte un 3 mēnešu plāns, kas ļaus virzīties tuvāk savu sapņu īstenošanai un rezultātu uzlabošanai tajās dzīves jomās, kas ir visbūtiskākās (skola, nākotnes karjera, hobiji, sports, ģimene, draugi u.c.).

Kāpēc tas tagad ir aktuāli?

Pusaudžu vecumposma īpatnības nosaka, ka šie gadi ir izaicinošs un arī iespējām pilns laiks. Tas veido personību un izvēles, kas pieņemtas vidusskolā, ietekmē un veido dzīvi, karjeru, attiecības. Jauniešu problēmas skar visu ģimeni, vecākus, pedagogus, klasesbiedrus. Pusaudžu izaugsmi īpaši veicina tieši resursu apzināšanās.
Kouča, terapeita, supervizora atbalstu meklējam tikai tad, kad ir nomainīta viena profesija vai vairākas. Populārākie jautājumi, ar kuriem klients vēršas pēc palīdzības ir motivācijas, jēgas meklējumi, nespēja izvirzīt un sasniegt mērķus, izdegšana, kā paaugstināt pašapziņu, kā atrast īsto profesiju. Tomēr pieaugušā dzīve var būt ievērojami kvalitatīvāka, ja prasmes pieņemt lēmumus, izvirzīt mērķus, uzņemties atbildību un iepazīt sevi, savas emocijas, kā arī apgūt “soft skills”, tiek apgūtas jau pusaudža gados. Tieši šīs arī ir desmitgades pieprasītākās prasmes – spēja sadarboties, komunikācija, emocionālā inteliģence.
Vai varam iedomāties, ka pieaugušo neformālo prasmju apmācību programmas tiek pielāgotas un piedāvātas jau jauniešiem – tajā brīdī, kad tas visvairāk ir nepieciešams?
Risinājums – koučinga un pašizziņas paņēmieni, lai atpazītu savus mērķus un palīdzētu tos nodefinēt sev un arī citiem citiem. Koučings ir profesiju klasifikatorā iekļauta profesija – izaugsmes veicinātājs. Konsultēšanas prasmes – aktīvā klausīšanās, atgriezeniskās saites sniegšana, mērķtiecīgu jautājumu un atbilžu veidošana, ir pieprasītas ikvienā profesijā (jā, arī programmēšanā), bet īpaši – augsta līmeņa vadībā.

Kursa laikā jaunietis ne vien apgūst līderības prasmes, bet spēj definēt pats savus nākotnes mērķus, tos izvirzīt un izveidot plānu, kā tos sasniegt.

Ieguvumi pēc nodarbību kursa

12 nodarbību laikā tiks izveidota savu mērķu karte un 3 mēnešu plāns, kas ļaus virzīties tuvāk savu sapņu īstenošanai un rezultātu uzlabošanai tajās dzīves jomās, kas ir visbūtiskākās (skola, nākotnes karjera, hobiji, sports, ģimene, draugi u.c.).

Pēc kursa jaunietis būs:

  • apguvis vērtīgākās koučinga pamatprasmes,
  • kļuvis mērķtiecīgāks,
  • spējīgs labāk saprast savu iekšējo potenciālu, lai apzinātos savu nākotnes karjeras ceļu,
  • ieguvis instrumentus savu emociju kontrolei un pašregulācijai, uzlabojot savas dzīves kvalitāti kopumā.

Programmas galvenais princips ir –  mācīties darot. Katra nākamā nodarbība saistīta ar iepriekšējā nodarbībā apgūto, tādējādi palīdzot jauniešiem nostiprināt apgūtās zināšanas ilgtermiņā.

Nodarbības noritēs brīvā, neformālā gaisotnē, taču tās būs konstruktīvas un saturiski piesātinātas.

12 nodarbības & tēmas

1. Kas ir koučings

vada Reinis Širokovs un Madara
Kā tas palīdz mērķiem.
Materiāls, kas tiek izveidots = visu mērķu mākonis. Jaunieti iepazīstināt ar konceptu. Lomas - novērotājs, pāri, trijnieki.

2. BQ EQ IQ SQ

Vada Madara.
Staciju materiāls. Mērķu sasniegšana integrācija. Mērķu inteliģenču diagnostika.

3. Sarunas struktūra

Vada Reinis
Izdales materiāls par jautājumu uzdošanas prinicpiem un struktūru.

4. Aktīva klausīšanās

Vada Reinis.
Ķermeņa valoda (neverbālā komunikācija) un jautājumu paraugi.

5. Apzinātība

Vada Madara.
Nodarbības ietvaors par 5 cilvēka maņām, 3 līmeņos. Kā tas attiecas uz apzinātību un kas ir ir apzinātība.

6. Motivācija

Vada Reinis.
Progresa skala - pašmotivācija, prokrastinācija. + tehnika progresa skalai.

7. Uz risinājumu vērsta domāšana

Vada Reinis.
Koučings karjerai. NLP VAKT dabiskie talanti + vīzija. Virziens, kompasa radīšana.

8. Emocijas un emociju vadība

vada Madara.
10 emociju apskats. Kas tās ir un kāpēc svarīgi identificēt emocijas.

9. Pārfrāzēšana, atkārtošana

Vada Reinis.
Koučinga komunikācijas paņēmieni - pārfrāzēšana, atkārtošana. 5-6 mazie knifiņi

10. Raports, prasme veidot siltu kontaktu

Vada Reinis.
Kas ir raports un prasme veidot siltu kontaktu. 5 pamatlikumi, lai izveidotu siltu kontaktu

11. Koučings kā dzīvesveids

Vada Madara.
Koučings kā dzīvesveids - kas notiek, ja nenotiek? Plāns A, B, C, dziļā uzticība, empātijas žalūzijas

12. Prasme nodefinēt mērķus

Vada Madara un Reinis.
vēlamās nākotnes koncepts koučingā. Soļi, apkopojums. Talākie soļi. Prasmju integrēšana. Mērķu kartes mērīšana, tālākās apņemšanās, 3 mēnešu plāns.

Kā notiks nodarbības

1 x nedēļā

12 nodarbības trešdienās, (2h gara nodarbība)
no 2023. gada 21. marta,
otrdienās, plkst 17:00

Pavasara semestris

Pievienojies un iepazīsti sevi. Uzzini, kā funkcionē tu un ikviens, apgūsti pašregulācijas un pašizziņas procesus

Saturs

Jauniešu programma izaugsmei
savu mērķu sasniegšanā
jeb 12 soļi mērķtiecības stiprināšanai

dalības maksa

Maksa par 1 nodarbību: 25€, mēneša maksa: 80€ mēnesī (4 nodarbības)

Par Reini Širokovu


Metaforiski es esmu vecs vīrs ar kapuci un sirmu bārdu, kurš atrodās krēslainā vakarā tuksnesī, rokās tur zeltainu laternu un ik pa laikam palīdz noklīdušiem ceļotājiem atrast savu ceļu, padaloties ar laternā esošo gaismu…

Praktiski es esmu vienkārši Reinis.  Cilvēks ar lielu aizrautību un mīlestību pašizziņas, psiholoģijas un garīgās izaugsmes tēmās. Man patīk ceļot, braukt ar moci, lasīt grāmatas, klausīties mūziku, gatavot “Spagetti” ar mērci un iedvesmot cilvēkus kļūt pašapzinātākiem un laimīgākie.

Mana pārliecība: “Vienkārša patiesība. Par ko rūpējies tas plaukst. Par ko nerūpējies tas panīkst. Vai Tu pienācīgi rūpējies par savu emocionālo labklājību?”

Absolvējis: Šveices koučinga skolu Bāzelē “Solution surfers” (01.06.2015). Personāla psiholoģijas un cilvēkresursu programmu “Biznesa vadības koledžā” (24.01.2017). Pedagogu pamatizglītības programmu “LLU” (14.11.2015). Praktiskās psiholoģijas metodii “NLP-neirolingvistiskās programmēšanas  Meistars” – Jauno psiholoģiju centrā (01.09.2016- 01.08.2018) Hipnoterapijas jeb “Apziņas aktivizācijas tehnikas” darbam ar emocionālajām traumām (01.08.2019 – 15.11.2021).

Par Madaru Mickēviču

Emocionālā, sociālā intelekta centra dibinātāja un vadītāja, sociāli emocionālo prasmju trenere jauniešiem un pieaugušajiem mūžizglītībā.
Veidoju un vadu apmācības jaunajiem sociāli emocionālo prasmju treneriem.
Strādāju kā koučs un supervizore projektos, biznesa inkubatoros un jauniešu programmās.

Motivācija iesaistīties un vadīt koučinga un izaugsmes programmu jauniešiem:
Es būtu vēlējusies pati ātrāk iegūt prasmes, kas veidojušas mani kā personību un manu karjeras ceļu.
Komunikācijas māksla, aktīvā klausīšanās, atvērto jautājumu uzdošana, pareiza mērķu izvēle un veselīga pašuztvere šķiet vienkāršas prasmes, tomēr tieši tās izrādās brīžiem vēl būtiskākas par intelektuālajām zināšanām.
Tas, kādu iespaidu par sevi pratīsim veidot, cik ļoti pazīsim paši sevi un citus, noteiks veiksmes un izaugsmes iespējas nākotnē!

Starptautiskās koučinga federācijas (ICF) biedrs
ICF Latvija biedrs
ar PCC prakses stundu skaitu 500+

Par Jauniešu skolu

Jauniešu skola ir garants tam, ka jūsu jaunietis iegūs ne tikai atbalstu un atradīs šeit domu biedrus, bet ātrāk nekā citi vienaudži tiks sagatavots dzīves pārbaudījumiem.

Jo 2020. un 2021.gads ir būtiski ietekmējis jauniešo mentālo un psihoemocionālo veselību. Piedzīvotais stress, arvien pieaugošās prasības un mūsdienu dzīves dinamika rada patiesi lielus izaicinājumus ne tikai pieagušajiem, bet arī jauniešiem.

Lai atbalstītu jauniešus un sniegtu tiem tālākā dzīvē un studijās noderīgas zināšanas, tiek organizēta jauniešu mentālās veselības un zināšanu skola. Jauniešu skolas mērķis apgūt dzīvē pašas nepieciešamākas zināšanas un prasmes ārpus akadēmiskās skolu izglītības programmas.

Jauniešu skolas dibinātāji

Nu jau apzinātā pieaugušā vecumā man ir bijusi iespēja sākt apgūt lietas, par kurām skolā nav mācīts. Tikai apstākļu un laimīga sagadījuma rezultātā, esmu pats apguvis daudzas lietas no tām, par kurām vēlamies runāt, kuras pasniegt jauniešiem. Kā es būtu gribējis vēl jaunieša gados apgūt visu to, no kā patiesībā sastāv dzīve.
Tieši tādēļ, ka mūsu nākotne atakrīga no tā, kāda izvediosies mūsu jaunatne. Lai arī varbūt mēs varam uzrunāt un sadarboties vien ar nedaudz jauniešiem, tas ir pats minimums, ko vēlamies panākt ar Jauniešu skolas izveidošanu. Tik, cik esam ieguldījuši līdz šim, jau ir pierādījis, ka šīs lietas strādā. Un ieguldīsim vēl, jo jauniešiem problēmas ir ne tik daudz tādēļ, ka ir problēmas, bet tādēļ, ka nav nekas pietiekami jaudīgs, lai viņiem tik smagu problēmu nebūtu.

Kaspars Vendelis – veselības komunikators, lektors, Jauniešu skolas vadītājs

Ik dienas strādājot ar bērniem un jauniešiem Intelekta attīstības centrā nākas saskarties ar grūtībām, kādām iet cauri jaunie cilvēki. Arvien pieaugošās prasības, spiediens kā no sabiedrības, tā arī no skolas un pat ģimenes, tas viss rada milzīgu slodzi un apjukumu ļoti daudzos jauniešos. Turklāt informācijas gūzma, uzmanības novērsēji sociālo tīklu formā, mazkustīgs un vienmuļš dzīves veids – atstāj iespējams pat ļoti ļoti smagas sekas un mūsdienu jautatni, kas ir visu mūsu nāktone.
Izveidot Jauniešu skolu uzskatīju par savu pilsonisko pienākumu. Arī es pats kā 3 bērnu tēvs ar sirdi un dvēseli vēlos sniegt savu artavu mūsu Latvijas nāktones labā.

Oskars Grīslis – Intelekta attīstības centrs, Jauniešu skolas līdzautors

Atsauksmes

Līva (kas piedalījās jauniešu skolas nodarbībā par finansēm) man lūdza pajautāt vai nav kāda brīva vieta kādā no atlikušajām sestdienām? Viņa gribot piedalīties visās, jo ļoti paticis:)!! Līva ir pieteikta uz emociju nodarbību, bet gribot uz visām:). Liels paldies jums visiem, kas organizējat!
Līvas mamma no jauniešu skolas sestdienās
Mans dēls atgriezās no nodarbības un nevarēja vien apstāties runāt par nupat pieszīvoto. Parasti no viņa nevar dabūt laukā ne vārda par to, kā viņam ikdienā iet. Bet te birst stāsti un apraksti kā no pārpilnības raga
Riharda mamma no Jauniešu skolas sestdienās
“Kā es būtu gribējusi, ka manās jaunieša dienās būtu kas tāds.”
Kristīne Vilcāne, Jauniešu skolas pasniedzēja par FINANSĒM

Par citām JS aktivitātēm

Jauniešu skola piedāvā arī citas ārpusskolas aktivitātes, par citām interesantām tēmām. Piemēram, SPORTS, KUSTĪBAS, SPĒLES, FINANSES & UZŅĒMĪBA, PAVĀRKURSS & GASTRONOMIJA, kā arī sestdienu nometni, kas sastāv no 8 segmentiem: domāšana, emocijas, apzinātība, veselība, komunikācija, finanses, uzņēmība un sadarbība. 

© 2023 | Jauniešu skola